Een Atlas Copco product launch met muziek die een awardshow waardig is Event Music
uitgelicht

Een Atlas Copco product launch met muziek die een awardshow waardig is

Klant
Atlas Copco

Bureau
KonseptS

Evenement
Smart AIR Solutions Days - Atlas Copco
internationale product launch en training binnen Oil-Free Air divisie

Werk herkenbare introducties uit voor alle sprekers van onze launch show. Maak in dezelfde lijn aankondigingen voor de meest praktische mededelingen, die we kunnen gebruiken tijdens de rest van de conferentie.

Praktische informatie is belangrijke informatie. Daarom is het ook noodzakelijk dat ze direct herkend wordt. Dat is dan ook de reden waarom er in een grootwarenhuis of in een treinstation vaak een kort geluidje speelt voor er iets wordt omgeroepen.

Wij deden hetzelfde, met een catchy melodie en een duidelijk verstaanbare stem. De melodie vonden we in het nummer In The Air, een leuke knipoog naar het thema van de Smart AIR Solutions Days van Atlas Copco. Zo wisten de gasten bij het horen van de intro dat er een aankondiging kwam én werd door de songkeuze elke dienstmededeling ook nog een leuke energizer. Op die manier werd de jingle ineens ook het lijflied van de conferentie, een soort van muzikale huisstijl.

Samen met de klant lijstten we de verschillende geluidsfragmenten op die nodig waren. Door onze expertise konden we heel snel een stramien aanreiken om in no-time een volledige lijst met aankondigen samen te stellen. Die gingen van "introducing on stage" over "the next session will start at" tot zelfs een gepersonaliseerd brandalarm. De uitspraak van moeilijke, internationale namen werd op voorhand opgenomen, zodat onze Amerikaanse stem die zo goed mogelijk kon benaderen. Want de aankondigen mogen dan wel ingesproken worden door een native English speaker, een Zweedse, Vlaamse of Poolse naam klinkt toch altijd beter in de lokale tongval.

dit maakten we ervan

  1. Een herkenbare soundscape die gedurende de hele conferentie de gasten triggerde én informeerde
  2. Ook tijdens de launch show zorgden de vooraf opgenomen geluidsfragmenten voor een klassevolle opvulling van het ‘wandelt-op-het-podium’-moment
  3. Door een goede planning op voorhand werden de jingles ingezet als wekker en omroepsysteem om alle gasten op het juiste moment in de goede break-out room te krijgen