Jingles & bells: wat geluidsaankondigingen doen met jouw event | Event Music
Event Music
blog

Jingles & bells: wat geluidsaankondigingen doen met jouw event

Tof, goed en vooral passend geluid kan een evenement naar een heel ander niveau tillen. Maar een foute muzikale keuze kan je evenement net zo goed helemaal met de grond gelijk maken. Daar is iedereen het over eens. Beeld je in dat een vervelende pieptoon in de microfoon de show verpest op het moment dat de belangrijkste gastspreker op het podium wordt geïntroduceerd. Of erger nog, dat de moderator zich net dan van naam vergist of deze verkeerd uitspreekt. Je zal de CEO van Uber, Dara Khosrowshahi, maar uitgenodigd hebben ... pijnlijke momenten die je liever niet meemaakt tijdens een zorgvuldig gepland evenement.

Wil je zeker zijn van je stuk en met een gerust hart aan je evenement beginnen? Dan overweeg je best om op voorhand je aankondigingen te laten opnemen. Zo ben je zeker dat de boodschap correct, luid én duidelijk wordt overgebracht.

Ook voor kleinere evenementen zorgen op voorhand opgenomen geluidsfragmenten voor een absolute meerwaarde. Een originele verwelkoming op de parking van de gasten? Instructies in meerdere talen aan de inkom? Een stukje factory tour? Met jingles zeg je wat je wil, op de manier dat je het wil en zo vaak je het wil.

Zo lees je in een van de blogs over onze futuristische verwelkoming in een shuttlebus.

De kracht van jingles

Jingles komen vooral voor op radio en televisie. Zo kan je je vast wel een paar jingles inbeelden die verbonden zijn aan merknamen. Probeer dit maar eens te lezen zonder spontaan de melodie erbij te denken: "McDonalds, I'm loving it" of "Always Coca Cola".

Door de constante herhaling krijgen deze geluidsfragmenten extra kracht en zorgen ze voor herkenbaarheid. Haal diezelfde kracht naar je evenement door elke aankondiging steevast vooraf te laten gaan door een héél catchy deuntje. Dit is een erg belangrijke vorm van event marketing. Bovendien raken je gasten afgesteld op het horen van de jingle en vraag je zo elke keer opnieuw hun focus voor belangrijke informatie. Aandacht verzekerd.

Een laatste voordeel is absoluut dat je op voorhand verplicht wordt om na te denken over wanneer je de jingles wil gaan inzetten en wat je wil zeggen. Dit zorgt ervoor dat je dit niet meer tijdens het evenement zelf moet gaan doen. Alles ligt klaar, is in het draaiboek verwerkt en je kan de belangrijke informatie communiceren met slechts één druk op de knop.

Bij Event Music werken we samen met ervaren stemacteurs. Maar je kan er ook voor kiezen om een van je medewerkers de jingles te laten inspreken, als extra persoonlijke toets. Aan jou de keuze.